[VIDEO] Trainen met Raymond

Op de achterkant van zijn tanktop staat “Cardio Sucks”, op de voorkant “Train Eat Sleep Repeat”. Raymond Koehler heeft een indrukwekkend lichaam: enorme schouders, een brede rug, grote quadriceps en goed gevormde kuiten. Via het bodybuildingtopic op FOK leerde ik hem kennen. Hij is daar één van de mensen die echt verstand heeft van krachttraining en altijd bereid is om je vragen te beantwoorden. Toen Raymond begon (5,5 jaar geleden) woog hij 68 kilo. Inmiddels weegt hij 114 kilo (bij een lengte van 1 meter 83) waarvan het grootste deel spiermassa is. Ik trainde met hem mee, en mocht hem filmen en interviewen.

 

Voedingsschema
Raymond eet op trainingsdagen 5500 kcal. De verdeling is 55% koolhydraten, 25% vetten en 20% eiwitten.

 

150gram brinta,8 eieren,liter volle melk

200 gram bruine rijst, 100 gram groente, 200gram kipfilet, liter volle melk (in 2 delen)

4 bananen, 2 appels, handje amandelen

-Training-

150 gram vitargo (snelle koolhydraten), whey shake

200 gram bruine rijst, 100 gram groente, 150 gram biefstuk, liter volle melk, 500gram kwark

Weight gainer

Hij neemt daarnaast ook een aantal supplementen: multivitamine, vitamine D, Omega369 (wat in vis zit), zma en creatine.

 

Rust
Raymond slaapt per dag 10 uur. Deze slaap heeft hij hard nodig met 5 dagen trainen per week.

 

Trainingsschema
Raymond Koehler is een bodybuilder. Dat betekent dat hij op een andere manier traint dan powerlifters. Zo doet hij bijvoorbeeld veel meer oefeningen, en een hoger aantal herhalingen dan de meeste powerlifters doen.

Hij doet al zijn oefeningen in vier setjes (rust tussen elke set) van acht herhalingen. Hieronder het schema, als je op de link klikt zie je de uitvoering van de oefening op exrx.net.

Dag 1 – Push:

Bench press of met olybar of met dumbbells ( wissel ik tussen wekelijks)
Incline bench press ( of oly of met dumbbells)
Cable flyes
Skull crushers
Tricep rope
Tricep kick back

Dag 2 – Leg1:
Squat
Leggpress
Leg extension
Calfs

Dag 3 – Shoulders:
Dumbbell overhead press
Side raises
Face pulls
Rear cable flyes of liggende flyes met platen
Front raises met platen of met kabels
Military press
Shrugs

Dag 4- Leg2:
Deadlift
Walking lunges met bar
Calfs
Leg curl

Dag 5 -Pull:
Latt pull down
Seated rows
Pull ups
Ez bar curls
Seated dumbbell curls
Hammer curls

 

 

Advertisements

One comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s